Gadżety firmowe w marketingu klubów siatkarskich

Gadżety firmowe

Gadżety firmowe

Współcześnie funkcjonowanie wszystkich klubów sportowych bazuje w dużej mierze na pozyskiwaniu sponsorów oraz zdobywaniu środków pieniężnych inną drogą. Kluby sportowe nie różnią się pod tym względem od innych firm prywatnych, działających w innych branżach. Muszą się reklamować, aby zdobywać dochody i kibiców, którzy będą te dochody powiększali. A bez dochodów drużyna sportowa nie może się obyć, bo ma przecież wiele wydatków – choćby wynagrodzenie zawodników czy utrzymanie stadionu. Dlatego poszukiwanie nowoczesnych form reklamy jest w ich przypadku bardzo ważne. Dystrybucja gadżetów klubowych, podobnych do zwykłych gadżetów reklamowych, to jeden z tych sposobów. Dystrybucja ta może odbywać się w bardzo różny sposób. Dobrze jest tu podać konkretny przykład. Gadżety reklamowe tego rodzaju dystrybuują m. in. kluby siatkarskie.

Siatkówka jest obecnie sportem coraz popularniejszym w naszym kraju, a to ze względu na ostatnie sukcesy siatkarzy. Dystrybuują one np. różne gadżety firmowe. W tym przypadku są to gadżety klubowe. Jakie to np. przedmioty? Kubki, koszulki, talerzyki, długopisy, itp. Mogą być one dystrybuowane przy wykorzystaniu kilku różnych metod. Pierwszą z nich jest sprzedaż, która może mieć miejsce na stadionie lub w jego obrębie, w różnego rodzaju sklepach sportowych, współpracujących z klubami, ewentualnie także w innych punktach handlowych. Sprzedaż w sklepach niezwiązanych z daną drużyną zyskiem ze sprzedaży klub musi się podzielić.

Gadżety firmowe mogą być również nagrodą w konkursach organizowanych przez dany klub siatkarski. Jakie to konkursy? Oczywiście mogą być przeróżne, ale najważniejsze, aby dotyczyły klubu lub dyscypliny sportu. Konkursy takie organizuje się np. przez internet. Owo najpowszechniejsze obecnie medium jest idealnym kanałem do pozyskiwania nowych klientów – kibiców dla klubu siatkarskiego.

Gadżety firmowe różnego rodzaju są bardzo dobrym sposobem na popularyzację dyscypliny sportu, nie tylko konkretnego klubu. Dzieje się tak, bo siatkarze to przecież jedna społeczność, która działa wspólnie dla własnych korzyści. Gadżety, o których mowa, są tu pomocne i bez nich trudno byłoby mówić o tak skutecznej promocji.